Story of Life-ista <3
Chap Goh Mei

Monday 18 February 2013 @ 11:23 | 0 Comment [s]

assalamualaikum to all Muslims and
nǐ hǎo !to all Chinese .
haaa .mula dah balik aku .haha .
okey ,aku tergerak nak post entry ni sebab .
aku usha semalam (17 Feb) ,ramai yang started to post again 
on facebook 

"ishhh .dum dam dum dam lagi"
"ingat dah stop ,ade lagi ?"
"ala ,nak tidur lah"
"azan berkumandang ,mercun pun join"

and macam2 lagi .
mostly from MALAYS .
yang aku notice lah ,
sebab aku mana ada kawan Cina .haha XD
aku pelik lah juga ,area aku takde pun .
sekali lepas maghrib ,aku duduk atas katil 

POMMMMM !!!

----------------- krik krik krik ----------------

nak ,nasib tak gugur jantung .
hampir tergolek aku dibuatnya .
and aku sabar je lah .
takkan nak pergi serang ,kan ?
satu MALAYSIA beb . 
and bila kebosanan melanda aku ,
aku layanlah whatsapp group batch 1995
haaa .jangan terkezuttt .
ada tau .heh
then ,bertambah bosan lagi ,aku tanya siapa ada Viber
salah sorang member ,Ateyn ada 
so ,kitorang ber-Viber lah .

time on call with her ,
aku dengar PAM PUM PAM PUM .
macam2 aku fikir .nak tanya pun serba salah .

gaya macam ...
---> mak dia tengah bantai dia 
---> someone kibas2 kan kain
---> someone marah ,lepaskan dekat almari

borak punya borak ,
aku tak tahan ,tak sanggup .cheh >.<

"weh ,ape bunyi bising tu do ?"
"ni haaa .cina main mercun ,"
"bapak kuat .macam sebelah kau je ,"
"haah .depan rumah je ni ,"
"gilaaa ah ,sempena ape ekk ?"
"entahlah ,"
"maybe penghabisan raya cina kot ,"
"ha ,ye la kot ,"

then ,aku usha2 lah balik fesbuk .
and nampak page Farid Kamil .
admin tunjukkan Adam Corrie punya fesbuk .
ohhh .now I know .





and I started googling .
wahhh .rupanya Chap Goh Mei la .
at first I thought it would 'Cap Go Mey'
and from the searching ,
ini sempena the last day of Chinese New Year .
15th night of CNY .
yeahh ,aku betul ! ^_^
then perempuan yang still belum kawen ,
as easy to say ,'ANAK DARA' lah .
will throw mandarin oranges and request anything into the rivers
wahh .new knowledge for me .
nak tau lagi bace sini lah .

no wonder lah mercun start balik .
and aku tak faham kenapa Malays nak marah2 sangat .
okey ,aku bukan back-up Chinese .
and aku langsung takde keturunan tu .
muka macam ni Cina ?haha .
lawak giloss .
so ,back to our discussion .
*discussion lah sangat
korang imagine tak time kita raya .
setiap hari orang kita duk pum pam pum pam .
especially malam raya .
tu tak kira lagi hujung2 puasa .
at least Chinese ,diorang main time raya .
not a month before .
and what I got ,
diorang main on the beginning and ending .
that's it .
so ,chill ea .jangan band aku pulak lepas ni ==

and I would like to wish 




chiao !

P/S -still takda angpau 


Older Post | Newer Post
The Owner

# my friend says to me ,"I'm not PERFECT ,I'm a kid who pushes the door when it says pull"
# i look at her and reply ,"I stil don't know the meaning of PERFECT ,I'm a teenager who pushes the door when it says 'we're close'"


TODAY





Stuffs


Diary Mine Site







People

Lavalife Dating Site



Let's Talk!



Life-ista ! <3



JUMPERZ 0812




IS




us




dad-chubby-me




me - chubby - sis - mom <3




he - the handsome cousin ;)





he's my 'brother' yang gilaaa



Traffics






Nuffnang





The Credits


Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Fully Edited : Syazen